25 lipca 2015

Koronkowy top


Zauważyłam, że ostatnio jest moda na koronkowe dodatki w ubraniach.
Chodząc po sklepach widzę, jak kosmiczne są ceny takich ubrań, dlatego postanowiłam zrobić swoją wersję takiego topu za niecałe 20 zł. Nie dość, że będzie dużo taniej, to do tego zostanie Tobie ta satysfakcja, że sama zrobiłaś sobie ubranie + NIKT ze znajomych, gwarantuję Ci, nie będzie miał takiego samego topu. To zaczynamy.
Będziesz potrzebowała :
bluzkę z second hand'u (swoją kupiłam za niecałe 4 zł),
koronkę (ja kupiłam około 1,5 m za 12 zł),
maszynę do szycia, ewentualnie igłę i nitkę.


Kiedy masz już bluzkę, którą jesteś gotowa pociąć, włóż ją na siebie, razem z ulubionymi spodniami/spódniczką. Zrób to po to, by móc zaznaczyć, jaka długość bluzki będzie najodpowiedniejsza. Ja chcę, by moja kończyła się w miejscu, gdzie zaczynają się spodnie.
Zaznacz to miejsce pinezką i delikatnie zdejmij bluzkę, by się nie pokłóć.
Następnie wywróć bluzkę na lewą stronę i podłóż dół bluzki.
Zacznij ciąć wzdłuż zgięcia, zostawiając margines ok. 1 cm.
Następnie przypnij szpilkami koronkę do bluzki. WAŻNE żeby bluzka była wywrócona na prawą stronę.
Przyszyj przy pomocy maszyny do szycia, bądź (jeśli masz na tyle cierpliwości) ręcznie.

A oto efekt. 
Podoba wam się? Dajcie znać w komentarzu, czy wolicie, bym wstawiała więcej DIY modowych, czy dekoracji domowych.

I zapraszam na facebooka.






1 komentarz:

  1. Kiedyś zwykła, prosta koszulka, a teraz zwykła MODNA koszulka ;) Super pomysł, geniusz!
    Pozdrawiam
    Randaksela
    Sznurki w Pudełku w piwnicy
    Mustang u Zorzy porannej

    OdpowiedzUsuń